· 

Het ontstaan / How it started(english below)

Wij zijn een team van 3 meiden met een passie voor tunisch haken en haken in het algemeen.

 

Een jaar geleden werd mij, Marjolein ook wel Muis Creations, gevraagd of ik wederom een Cal wou ontwerpen welke 'gehost' zou worden door Cal-Crochet Along.  Een idee voor een deken was er al gauw, omdat het een nogal groot project zou worden heb ik al snel 2 van mijn vaste testers gevraagd of ze misschien zin hadden om mij te helpen. Na een kort overleg besloten ze allebei om mij te helpen. Al gauw gingen we aan de slag en het begin van de deken was al gauw gemaakt. Omdat ik niet te lang wou wachten voordat er gestart zou worden met het testen, moesten we een naam bedenken. Na wat spelen met onze namen kwamen we al gauw tot MarKiDini. Na een aantal maanden, heel veel haken, uithalen en opnieuw haken, kwamen we tot de conclusie dat wij in de toekomst nog meer patronen samen willen gaan maken. Daarom besloten we het patroon MarKiDini Cal 2019 te gaan noemen en de naam MarKiDini tot onze ontwerpersnaam te bombarderen.

 

En nu onze dekens af zijn en de testers (bijna) klaar zijn is het tijd om ervoor te gaan zorgen dat we ook nog wat naamsbekendheid krijgen en dat we terug te vinden zijn op het internet. Vandaar deze Blog. Wij gaan jullie hier op de hoogte houden van alles wat betreft de naderende Cal en wat wij zoal doen.

 

English

We are a team of 3 women who share a passion of tunisian crochet and regular crochet. 

A year ago they asked me, Marjolein, If I could design another tunisian Cal which shall be hosted by Cal - Crochet Along. The idea for a blanket was simple, but is a huge job to create such a beautiful item all by yourself. I asked 2 of my regular testers is they where willing to help me. They decided to do it. We started right away. We search for a name and played with our names which resulted in MarKiDini. After several month of designing, crochet, frogging and start all over again, we decided that we had a lot of fun together and that we are going to design more Cals. That is why the name of the Cal is MarKiDini Cal 2019 and MarKiDini will be our designer name.

 

And now our blankets are finished and the testers are (almost) done it is time to make sure you can find us on the internet. That is why I created this blog. We are going to keep you updated on everything we do. 

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Sheila Hartless (maandag, 09 september 2019 01:22)

    I would love to participate in the Tunisian CAL (Markidini CAL 2019).
    It appears it started on September 2nd. Can you advise me where I will need to go to begin the CAL.

    Thank you. I am excited to begin.

  • #2

    J. Wilcox (maandag, 09 september 2019 05:36)

    I would love to participate in the MarKiDini T-CAL 2019! I have recently become madly in a bit of obsession with Tunisian crochet and have since been working on and completing several projects (as well as teaching myself to knit).

  • #3

    Els (donderdag, 19 september 2019 09:13)

    Nog nooit met deze techniek gehaakt. Ik ga meedoen maar of er een deken uitkomt of kussenhoes? Ga aan de slag met proeflapje.