Week 2 - nieuwe steken en kabelen / new stitches and cables

Deze week ga je weer een aantal nieuwe dingen leren. Blok 5 kan overweldigend over komen, maar zolang je blijft tellen komt het zeker goed. Blok 6 is het allereerste blok wat Dini ontworpen heeft.. 

In blok 7 maken jullie kennis met de stersteek. Deze steek is 1 van mijn favorieten en kom je in meerdere van mijn (Muis Creations) projecten tegen.

In blok 8 gaan we een vlechtkabel maken, hierbij ga je een kabel maken die beide kanten op gaat..

 

Nu hebben jullie in blok 4 leren kabelen in de teruggaande toer, maar er zijn meerdere manieren. Omdat ik de terugtoer meestal op eeen soort automatische piloot haak en dus regelmatig  vergeet te kabelen, heb ik me aangewend om in de heengaande toer al de steken te kruizen. Tania laat 1 van de methode zien in haar youtube video (1.02.00u rh). Ik werk nog een klein beetje anders. Ik haak eerst alle steken de steken van de kabel, in dit geval 2 TKS en 2 TPS. Deze 4 steken haal ik van de naald en zet de 2 het dichtste bij de naald op de kabel naald. Plaats deze aan voor- of achterzijde en neem de 2 andere steken weer op de naald. Plaaats nu de steken van de kabelnaald weer op de naald. Haak de rest van je toer. Haak nu de terugtoer met de extra losse tussen de gekruiste steken zoals geleerd in blok 4.

 

Ken je een andere manier of vind je het kabelen in de terugtoer makkelijker? Aan jouw de keus er is geen goed of fout, het zijn andere manieren. Ik kan jullie alleen vertellen wat ik makkelijker vind. 

 

Veel plezier weer met het haken en tot volgende week

 

Marjolein

 

 

This week you are going to learn a few new things. Block 5 can be overwhelming, but as long as you keep on counting it will be no problem.  Block 6 is the very first Block that Dini Designed. In Block 7 you will learn the starstitch. This stitch is 1 of my favorites and you will find it in several of my (Muis Creations) projects. In block 8 we are making a braided cable, which will lean to both sides.

 

 

In block 4 you learned how to make a cable in the return pass, but there are more ways to line up the stitches. Normally I crochet the return pass on the automatic pilot (no thinking there). On a regular base I forget to make the cable, so I teached myself to line up the stitches in the forward pass. Tania shows you a way in the youtube video (1.02.00rh). However I am working a little different. First I make all the stitches of the cable, in this block 2 TKS and 2 TPS. I pull off the stitches of the hook, place the 2 closest to the hook on the cable needle and I place the nest 2 back on the hook. Now replace the stitches from the cable needle back onto the hook. Finish the forward pass. Make the return pass with that extra chain between the crossed stitches as learned in block 4.

 

Ken je een andere manier of vind je het kabelen in de terugtoer makkelijker? Aan jouw de keus er is geen goed of fout, het zijn andere manieren. Ik kan jullie alleen vertellen wat ik makkelijker vind. 

 

Do you know a different way or do you think it is easier to make the cable in the return pass? It is up to you, there is no right or wrong, just a different way. I can only show you what is easy for me.

 

Have fun and I will see you next week

 

Marjolein

 

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    Avril (woensdag, 09 oktober 2019 19:30)

    I'm going to try...will post when complete. Thank you for the new stitch technique.